Relaties, of dit nou leveranciers of volledig geïntegreerde partners zijn, vormen steeds vaker een essentieel onderdeel van de bedrijfsvoering. Hierdoor is een duidelijk overzicht van de prestaties van deze allianties een must voor het succesvol managen ervan. De methode en de daarbij behorende tool combineert recente academische literatuur met de praktijk, waardoor de nieuwste ontwikkelingen met betrekking tot het meten van leveranciers- en partner prestaties worden meegenomen.
Door gebruik te maken van verschillende ‘Metrics’ (zoals bijvoorbeeld Economic of Relational) met onderliggende ‘Indicatoren’ (zoals bijvoorbeeld Cost Reductions en Trust) ontstaat er een zeer gedetailleerd beeld van de prestaties. De methode geeft managers niet alleen de mogelijkheid elke relatie individueel te benaderen, maar ook de portfolio van alle relaties als geheel. Hierbij kan er bijvoorbeeld een onderscheid gemaakt worden tussen segmenten. Daarnaast is het mogelijk om de prestaties vanuit verschillende perspectieven (onderneming, partner of gezamenlijk) te benaderen en deze periodiek met elkaar te vergelijken.
Enkele voordelen van de methode en tool:
|
Enkele eigenschappen van de methode en tool:
|
De methode stelt organisaties in staat om tijd en kosten te besparen en de positie van de organisatie te verbeteren en versterken. Wilt u een afspraak maken of meer informatie over de methode, klik dan hier.